lördag, juni 04, 2011

Prickigt!

Hos fina Lidyll finns en liten utmaning just nu som går ut på att visa polka dots. Och eftersom jag gillar prickigt så hakar jag såklart på! :) Jag trodde inte att jag hade så mycket prickiga saker, men det visade sig att jag hade mer än jag trodde... 

I köket finns en hel del prickigt. Den söta rosa skålen har jag fått av min goa bloggvän Lycke.

 Lite prickiga baksaker hittade jag också (jag som nästan aldrig bakar..) :P Tänkte nog att jag skulle bli inspirerad till att baka om jag hade fina prylar till det. 

I en prickig pappväska med en rolig gris på förvarar jag små pappersbitar till olika pysselprojekt.

Den söta lilla kannan hittade jag på loppis. Jag köper ofta prickigt presentpapper, och jag har även en prickig musmatta (men ingen datormus). Vitt tyg med gula prickar har jag fått av Mia

Mitt senaste klädinköp består av den här prickiga skönheten (från H&M). Det finns mer prickigt i garderoben, men jag orkade inte rota fram mer...

Nu utmanar jag dig att plocka fram lite prickigt därhemma och dela med dig på din blogg! :) 

20 kommentarer:

  1. Your spotted stuff is amazing!! Love the dress :-).

    SvaraRadera
  2. Du hadde mye prikker, ja:) Jeg har ikke så mye av det hos meg.
    Flott pute du hadde sydd! Jeg skal sy en pute eller to også, og skal prøve meg på glidelås...
    Fortsatt god helg!

    SvaraRadera
  3. Hej! Första gången jag hälsar på här. Jag måste säga att du har en underbar blogg med många och mycket ljuvligheter ! :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina prickiga saker du visar! Jag blir verkligen sugen att rota fram och visa mina på bloggen jag också. Tack för inspirationen! /Pernilla

    SvaraRadera
  5. Heisan Erry
    Jeg elsker prikker, jeg er en prikke-nostalgiker, he,he.
    Har den samme rosaprikkede skålen som du har og selvsagt prikkete muffinsformer.
    Så fine puter du syr froøvrig!
    Glad søndag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvaraRadera
  6. Härligt med så mycket prickar! Är själv tokig i prickar.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Så nyyydelige farger du har rundt prikkene dine! :D

    SvaraRadera
  8. Så mye flott! Kannen din var veldig spesiell og knallefin. :)

    SvaraRadera
  9. Får ikke nok prikker! Jeg blir glad av det!
    Å, den kjolen er så fin! Hatt lyst på sånn selv, men den ble ikke noe fin på meg:(
    Takk for alle koselig kommentarer du legger igjen hos meg, det setter jeg pris på!

    GRATTIS med dagen idag! Blir det noe feiring?

    SvaraRadera
  10. Så fine og fargerike ting du har med prikker=)

    SvaraRadera
  11. Hei på deg!! Så mange fine prikkete ting du har:) Moro med utfordringer! Pakka di er på veg, så du får den nok strax! Håper du blir fornøyd:)
    Jeg har fri i dag, skal pakke litt til Eskil nå, som skal overnatte i barnehagen sammen med gruppa si i natt. det blir spennende, for meg også:) Håper du får en fin mandag og ny uke. KLEM.

    SvaraRadera
  12. Nyyydelige polkadotter!*smile

    ..utrolig gøy at du hang deg på utfordringen min! Og lekre bildr av lekre ting*smile*

    ..husk å stemme på din favoritt inne hos meg når avstemmingen begynner!

    Ønsker deg en flott ny uke!*smile*
    Klem fra meg

    SvaraRadera
  13. åh så masse herlige polkadotter. jeg falt helt for den pappkofferten med grisen på...supersøt!!
    god fargerik og solfyllt uke til deg.
    klem klem

    SvaraRadera
  14. Her var det mange flott prikker!
    Flott du også, og inne hos meg ligger det en award til deg :o)

    KLEM

    SvaraRadera
  15. Hei på deg, i dag fant jeg den fine bloggen din. Så flott den er. Her vil jeg legge meg til som fast følger. Masse fin inspirasjon. Gleder meg til å følge deg videre. Ha en fin uke videre, hilsen Wilhelmines blogg i Norge

    SvaraRadera
  16. You have got a collection of polka dots. Love them!

    Madelief

    SvaraRadera
  17. åååh, aj löve jår blogg! Så mycket fint, Jo nu kan man ju börja blogga lite igen, varit kul att bo där vi gjort men bo andrahand och veta att man har en kort period att bo inspirerar inte till att göra för mycket. ska bli skönt att husera som man vill :) en kisse hade ju varit drömmen! Som ernst säger, ett hem är inte ett hem utan en katt! Måste åka till tiger snart, attans va mycket fint du hittat där! blir hur inspirerad som helst. Snart öppnar stoff och stil i götet, kommer bli farligt ;) Funderar på beställa en bunt 70tals rullar från en utlänsk sida, du kanske skulle vara intresserad av att köpa eller byta lite då? Ska se om man vågar lita på belgare bara ;)

    SvaraRadera
  18. Det är ju så fint med prickar!!! Tack för en inspirerande blogg och jag blir alltid lika pysselsugen när jag kikat in här :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^