måndag, juli 25, 2011

ROSA


Efter det som hände i vårt kära grannland så känns det som att orden tagit slut och därför dröjde det lite innan jag kom mig för att blogga igen. Jag sänder mina varmaste tankar till alla som på något sätt blivit drabbade av den ofattbara tragedin. 

När det känns som att hela världen är svart och ond så kan det vara bra att påminna sig om att världen är full av färger och kärlek. För mig är rosa är en färg som skänker tröst, den är så mjuk och behaglig. Ida Susanne med den härliga bloggen Sukkertöy for öyet utmanar oss att visa fram rosa saker från våra hem. 

I mitt hem finns det mycket rosa, och ännu mera cerise. Jag har plockat ut lite av de sockersötaste rosa tonerna som jag har.

I köket:
Diskborste från Clas O, disktrasa med rosa fjärilar (minns du den blå?) och vattenkanna från Ikea i finaste färgen och formen. 

Rosa rosor, fin liten kopp och jordgubbsmacarons. 

I vardagsrummet:
Två kokeshidockor från min samling, bakom står en tavla av min ("Mystic babe") och en fin glasflamingo tillsammans med ett av mina favorittyger. 


I badrummet:
 Några rosa Mavala-lack, färgen Toulouse är min absoluta sommarfavorit.

I skaparrummet:
Anslagstavla klädd i rosa tyg och fina papperslyktor. 

En förvaringspåse och rosa papper och tapeter. 

Några av mina rosa retrotyger och lite av min Hello Kitty-samling.


I sovrummet: 
Kuddar och påslakan av retrotyger, gardiner i rosa och en vietnamesisk sidenlykta i rosa och cerise. 

Har du några rosa favoritsaker hemma? Visa upp dem du med! 


Tidigare färgutmaningar jag deltagit i kan du se här: 

Kram

15 kommentarer:

  1. Dom här färgutmaningarna är verligen som gjorda för dig! Sååå mycet härliga rosa bilder! :-)

    SvaraRadera
  2. Lovely pictures, the roses are beautiful :)! And I love all the pink in the pictures :)!

    SvaraRadera
  3. I loooove pink!! Lovely pictures!! Happy and sunny :-)

    SvaraRadera
  4. Rosa är verkligen en underbar färg. Älskar rosa, allt ifrån ljuvliga ljusrosa toner till riktigt knallig chockrosa :) Rosa är en färg jag blir glad över!

    SvaraRadera
  5. Åhh vad mycket fina rosa saker du har! Det där nagellacket känner jag att jag bara måste ha ;-) Tyget bakom flamingon är hur fiiint som helst... ett riktigt Erry-tyg :D

    SvaraRadera
  6. underara bilder kära du! rosa är förälskelse och nystart för mig...det fina mjuka, tack för dessa fina! blev också så sorgfylld ihela kroppen av det där. bra att odla mycket kärlek..

    kramar om, Lycke

    SvaraRadera
  7. wow vilken härligt färgsprakande blogg jag hittade in till här då!! Så fint med allt rosa! Du har rätt. Rosa piggar upp humöret!! lägger till dig i vår blogglista så vi inte missar fler färgsprakande inlägg!! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  8. Jaa, vad synd det inte blev i sommar, saknar dig faktiskt lite..så fin känsla när du är här, förknippad med te och fiiin. Bild på tokeriet idag...lite suddig men men..önskar fotograf i släptåg, fniss..! vissa dagar magisk..andra mer världskrig :)

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  9. Härlig rosa färgchock! ;) hihi..

    SV: Jag har tänkt mig 250kr för fåglarna på tråd. Skall skapa fler utav dom, riktigt skoj att göra trors att det tar en herrans massa tid.. =)

    Sonen verkar kanonnöjd med sin dag och bara älskar sin telåda.. =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Hei :)

    ....Gud så mange fine rosa detaljer du har!!
    LIKER!!
    ... Koselig med kommentar fra deg!
    Er ikke den tapeten lekker??
    Jeg er forelsket i den*ler*

    ...Tror jeg tviholder på de meter'ne jeg har igjen da jeg synes den er så fantastisk. Men skal si ifra til deg om jeg bestemmer meg for å bytte:)

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Åh så rosa och härligt! Vilken kreativ kick man får av att kika på dina inlägg. Varje gång!!! :-)

    Det där tjusiga rosa tyget som jag visade på min blogg fick jag kämpa mig till på Tradera, oftast brukar jag snåla mig ur i sista sekunden när jag tycker att det börjar bli för dyrt. Men den här gången är jag verkligen nöjd att jag satsade, tycker att det är så fint, så jag förstår att det är en favorit för dig med! :-)

    SvaraRadera
  12. Finns det någon färg du inte skulle kunna hitta mängder av exempel på i ditt fina färgstarka hem?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^