onsdag, augusti 24, 2011

Elefanter i Köpenhamn

Hade inte med mig kameran då vi besökte Köpenhamn i lördags men några bilder blev det ändå tack vare iPhonen. De flesta av dem föreställer.... Elefanter! 

Det pågick nämligen en elefantparad i staden och här ser ni några av de fina elefanterna, alla målade av olika konstnärer. Den "pixliga" längst upp till vänster är min favorit. Tydligen finns det hela 102 stycken utplacerade runt om i Köpenhamn, läs mer här. Projektet går ut på att belysa den asiatiska elefantens hotade existens, och elefanterna säljs på auktion för att samla in pengar för att rädda elefanter. Vilken toppengrej!

Vi sprang såklart inte runt bara för att titta på färgglada elefanter utan hann också med att besöka en rad färgglada butiker. 


En ny bekantskap var Notre Dame som snabbt blev en av mina favoritbutiker! Lite som en blandning av Söstrene Grene och Lagerhaus, kan man säga. Där fanns tex. massor av färgglada melaminsaker, porslin, lampor, fina papper och kort, ljusstakar, vaser osv.... Köpte bara några småsaker men hade lätt kunnat köpa halva butiken om jag haft råd och mer plats. :P På bilderna syns även ButikNØ, Röda korset och Candy Megastore.  

Bilder på vad jag fick med mig hem kommer snart...

7 kommentarer:

  1. Elsker Køben! <3

    Skulle egentlig dit neste helg,
    men fordi kneet mitt er ødelagt for tiden
    ble reiser utsatt litt. Håper det ordner seg snart...FOR jeg vil se de elefantene!
    Notre Dame er jeg innom hver gang og kommer alltid ut med mer enn jeg trenger ;)
    Tror ikke jeg har vært på NØ, men har hørt mye bra om det så det må jeg sjekke ut :)

    SvaraRadera
  2. Vilka roliga elefanter! När jag va i London för många år sedan hade dom något liknande men med kossor.

    SvaraRadera
  3. Kul med lite bilder från Köpenhamn! Elefanterna såg verkligen skojiga ut, och Notre Dame är en så härlig butik! har ännu kvar en massa fina papper som jag köpt där.

    SvaraRadera
  4. Härliga elefanter! Roligt när folk engagerar sig i bra saker - klart att elefanterna måste räddas.

    SvaraRadera
  5. Min son älskade alla dessa elefanter när vi var över till Köpenhamn i somras! Blir så sugen på att snart åka över igen när jag ser dina bilder!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Hihi, vad roligt och fint med elefanterna, hade varit kul att ha en i trädgården. och lyckliga du som tar dig till grannlandet så ofta. en vacker dag ska jag dit jag med..såå sugen! och du kära du, du passar ju så fint in i vårat kök. måste komma tillbaka snart när du är här!

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  7. Oi, du, ser jo ut til at du har hatt en kjempe fin tur! Sjekk de elefantene da*smile* Kjempe morsomt!

    ..gleder meg til å se hva som ble med deg hjem!*smile*

    Fortsatt flott kveld til deg!
    Klem klem

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^