onsdag, december 21, 2011

Julgran och julkänslor?

Julafton närmar sig med stormsteg men julkänslan har inte riktigt lyckats infinna sig. Jag gör mitt bästa för att skapa julstämning här hemma och sedan granen kom upp så känns det lite mera julmysigt. 

Fick den fina blå skålen i födelsedagspresent, samma modell som Iiittalas Mari-skålar men mycket större! Perfekt för julgodis. :) Inser av mycket av det som syns på bilderna idag är födelsedagspresenter. Granen fick jag förra året. 

Det fina blomsterarrangemanget på bordet fick jag av två vänner. Ljuslyktan med motiv av en vinterby har jag fått för några år sedan och den kommer fram varje jul/vinter.  Blommorna i vasen fick jag också på min födelsedag, det var en hel bukett men krysantemumen är de enda som överlevt mer än några dagar. 


Mycket av granens pynt är också födelsedagspresenter. Tex. svampen och den gröna granen nedan, som jag fick av älsklingen till årets födelsedag. 

 

Utanför fönstret syns en av anledningarna till att det inte känns som jul. Regn, regn och ingen snö!

Hur har du det med julkänslan? 

9 kommentarer:

  1. Gud så fint du har det! Jag ÄLSKAR din julgran, den är som en helt underbar godis! :D

    Det är lite si och så med julkänslan, lite svårt att fatta att det är jul när gräsmattorna fortfarande är gröna hemma i Göteborg...

    SvaraRadera
  2. Hei! Så fint!! :) Du har så mye stilig og fargerik pynt!! Her har vi heldigvis snø, det hjelper jo utrolig på julestemninga. Ellers har jeg ikke merket så mye til den enda, men den kommer vel :) KLEM.

    SvaraRadera
  3. Jo tack med hjälp av vår rosa gran o allt pynt känns det bättre:) fint du har! God jul! Kram monya. //blueeiz.blogg.se

    SvaraRadera
  4. hei på deg, julefølelsen har ikke kommet for fullt til meg heller...tror det er slik det er å være voksen jeg...hi,hi...ha en glad jul, takk for all fin inspirasjon i førjulstiden, klem

    SvaraRadera
  5. Ska jag vara helt ärlig så har jag lite dåligt med julstämning här, men det beror nog främst på att vi åker bort över hela jul så jag har inte pyntat och fixat så mycket.

    Jag önskar dig en riktigt, riktigt God Jul, Erica! Kram //Petra

    SvaraRadera
  6. Ska du prata om fina paket?!!! Tack för de superfina paketen jag har fått! Jag kommer definitivt inte vilja öppna dem. Kommer sitta och pilla upp dem försiktigt, försiktigt för att inte förstöra pappret eller dekorationerna.:)

    Men det där med julkänslan, det är det inget vidare med här heller. Jag tror att jag har stressat bort lite av den. Jag hoppas att jag hinner återhämta något av den ikväll och imorgon då jag är ledig. Och äntligen ska hinna klä granen!
    Ditt hem ser fantastiskt ut! I love den där stora skålen!

    SvaraRadera
  7. Nä ingen vidare julkänsla här inte! Jag har iochför sig införskaffat mig en liten vit gran jag med.... men mer än så är det inte. Jag jobbar dessutom natten till julafton så det gör ju sitt till med.... Hoppas att julkänslan kommer där på natten ;-)

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig gran!! Men jag skulle aldrig kunna ha en sån själv! Jag måste ha en traditionell sak :o)

    Julkram!!

    //Linda

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^