tisdag, februari 28, 2012

Teakbyrå

Utlovade ju bättre bilder på mitt fina loppisfynd som jag gjorde i januari, den här fina teakbyrån. 

 Byrån är en perfekt plats att arrangera små stilleben på, och just nu står vackra gängliga blå blommor (orkidéer?) och mina älskade Festivo-ljusstakar från Iittala ovanpå den och sprider glädje.

 Det här känns ju nästan som en sommarbild! Klockan kommer förresten från ReVinyl, och den har jag nog glömt att visa. Den är så fin, bättre bilder kommer!

Visst är det en ljuvlig färg på de här blommorna? Någon som vet vad de kallas?

9 kommentarer:

  1. LOVE IT!
    ...Så utrolig vakkert det første bildet ditt!!!

    SvaraRadera
  2. Husker jeg lurte fælt da du hadde funnet deg et byrå :) Men den er så fin, og fint med det hvite rundt. En flott kommode :) Og du har så fine bilder, som alltid! Har ingen peiling på blomstene, men de var vårlige og friske!! KLEM.

    SvaraRadera
  3. Ridarsporre/delphinium heter blomman. En jättefin svensk sommarblomma som finns i många gamla trädgårdar.

    SvaraRadera
  4. SÅ fine bilder!!

    ..likte så godt den teak kommoden! :)
    Nydelige blomster og herlige kokeshidukker
    på toppen der! :)

    STOR
    KLEM

    SvaraRadera
  5. Den teakkommoden er bare det fineste jeg har sett av slike:) Liker så godt den hvite kontrasten:) Og det stillebenet oppå er bare lekkert:) vet ikke hva blomstene heter, men vakre er de, nydelig blåfarge:)
    ha en fin dag:)

    klem Trine:)

    SvaraRadera
  6. Monya Johansson7 mars 2012 kl. 21:50

    Ååååh, du har så underbart hemma!!! Blir så glad av att se allt vackert =)
    En fråga, var har du köpt geischorna på hyllan? Jag vill köpa och har letat..

    Kolla gärna in hos mig och var med och tävla om retro tyger eller pappersark =)

    Kram
    Monya

    //blueeiz.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Monya!

      Kokeshidockorna har jag köpt på lite olika ställen, den största fanns på Lagerhaus för en tid sedan och de andra har jag köpt på små "Kinabutiker" i Helsingborg (som tyvärr har stängt) och i Helsingör. Hos webbutiken A piece of Asia finns jättesöta kokeshidockor. De finaste hittar du dock hos Kokeshidesigns.com - de är äkta vara, handgjorda i Japan.

      Radera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^