onsdag, februari 01, 2012

Vardagsmagi

Fina färger och mönster i omgivningen är vardagsmagi för mig. Extra viktigt att ha fina saker omkring sig är då man ligger hemma och är sjuk. Idag är 7:e dagen inomhus, men imorgon ska jag tillbaka till jobbet hoppas jag!
Jag har bombat Instagram med bilder nu när jag inte kunnat göra så mycket annat. :) Ett urval kommer här:





Första sjukdagen piggades upp av ett oväntat paket från en kär vän. De här söta ryska dockorna låg inuti.





Några av deras kompisar står på min sovrumsbyrå.





I hallen har vi två fina sparbössor i form av svampar. Den lilla har jag fått av finaste Lycke och den stora köpte jag på Tiger i Helsingör för några helger sedan.





Det går förresten framåt med soffpysslet... Och enda anledningen till det är att jag haft en hel massa sofftid nu! Perfekt att ha ett pyssel som man klarar att göra halvliggande.. :)





Sötnosen piggar upp bara genom att vara så himla söt och varm och go...





Och det gör ju den andra goskissen också, såklart.





Förutom soffan så har jag spenderat mycket tid bland dessa härliga kuddar.





Och tänt massa ljus för att hålla värmen. Och tillföra ännu lite mer vardagsmagi...
Kram, Erry 💟 via BlogPress/iPhone

11 kommentarer:

  1. Fine bilder med koselig stemning.
    Flott søm arbeide du har på gang.
    Alle blir varme og go i hjerte av to flotte katter som sitter og purrrer og koser seg.:O)

    God bedring.
    Klem Linda.

    SvaraRadera
  2. Jeg ♥ den samlingen din med lysestakene:) Herlige farger! Jeg har bare 4 staker - så langt...
    God bedring!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder som alltid! Så härligt att ha två katter, jag hade en katt för många år sedan, världens sötaste, han blev 19 år!
    Hoppas du är frisk och kan komma ut imorgon.
    Kram Kati

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder.. <3 Hoppas du kryar på dig snart gumman.. <3

    Kramhögar
    Sanna

    SvaraRadera
  5. roligt att du gilla dockorna :)
    hoppas du kryar på dig! kram <3

    SvaraRadera
  6. Sjuk och inomhus i 7 dagar...! Då förstår jag verkligen att du tröttnat. :-) Kram på dig! //Petra

    SvaraRadera
  7. Hej raraste!!! visst var det ugglebodyn från dig som han hade :) den syns ännu bättre idag då lilla O skickat ett födelsedagsinlägg. köpte ju en extra rymlig storlek så nu passar den utmärkt krypa runt i. vad fint att se svampen där - underbara bilder från instagram hos dig, älskar kuddarna..mmm... och hoppas verkligen du blevet frisk nu. hittade du några fina fjärilsbilder på tradera förresten?

    kramar en lördag, Lycke

    SvaraRadera
  8. Har också lite sjukstuga här då jag åkt på mykoplasma med segdragen hosta, men oj va skönt att få rensa i tyghyllan, sy på det megastora lapptäcket och äta maken & sonens nybakta kanelbullar! Krya på dig!

    SvaraRadera
  9. Heeeeei! Takk for så gode ord da, søte du. De varmer mer enn du aner! Så godt å høre at man har inspirert da, det må jeg si. Du er også til stooooor inspirasjon skal du vite. Så flotte hexagonene dine blir også. Det er virkelig terapi ja :o)

    Jeg håper du er blitt frisk igjen. Er uansett spent på å se resultatet av hexagonene dine. Du er så flink at. Ha en strålende dag, strålende du :o)

    SvaraRadera
  10. Visst är det så att färger och fina grejer piggar upp otroligt mycket!! Det gör liksom helheten... både för hemmet och för humöret.

    Hoppas du mår bättre imorgon!

    Sov så gott inatt!

    Kram Elin och Emelie

    SvaraRadera
  11. Hei! Fine hverdagbilder!! Kjedelig å være sjuk da :( Jeg er på jobb i kveld. Eskil må være hjemme i morgen og, så da blir det kveldsvakt på meg da også. Han håper så at han kan på skolen torsdag da, for da er det mattematikkens dag og de skal ha matte hele dagen! Ikke vet jeg hvem han har arva akkurat den gleden fra ;) Håper du er på bedringens veg!! Og takk for alle fine kommentarer hos meg :) KLEM.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig glad! ^_^